Never Alone

12/12/2022 / skopduyuru

Adam Saltsman, Daniel Baranowsky, Canabalt, 2009

 

Artık hayatlarımızın büyük bir bölümünü dijital dünyalarda harcıyoruz. Bu dünyalara girmek için, Zoom’dan Facetime’a, WhatsApp’tan Discord’a, Roblox’tan Fortnite’a kadar kullandığımız arayüzler, bizi hem bağlayan hem ayıran kodların, ve aynı zamanda davranışlarımızı ve başkalarını nasıl algıladığımızı belirleyen kodların görsel ve dokunsal göstergeleri. Ne var ki her zaman elimizin altında olan birçok araç gibi, arayüzler de nadir olarak bir tasarım eseri olarak kavranıyor. Bu sergi, karşılıklı etkileşim tasarımının kayda değer örneklerini biraraya getiriyor. Etkileşim tasarımı, makineler, uygulamalar (apps) veya bütünüyle altyapılarla insanlar arasındaki temas noktalarını değerlendiren bir alan.

MoMA’nın koleksiyonundan derlenen sergi, Ortaçağdan gelen ikonik ve evrensel @ simgesinden, bir graffiti sanatçısının yattığı yerden şehrin duvarlarını yaftaladığı özel bir alete kadar uzanıyor. Oyunlar, Tetris ve Pacman’den, Flower gibi derinlemesine doğa keşiflerine, yerli kültürlerin Never Alone gibi kayıtlarına, ya da tamamıyla absürt Everything is Going to Be OK oyununa kadar değişiyor. Bunlar bize, bedenlerimizi hareket ettirmekten, zamanı, mekânı ve ilişkileri nasıl kavradığımıza kadar, etkileşim tasarımının davranışlarımızı nasıl dönüştürebileceğini gösteriyor. [MoMA tanıtım metni]

www.moma.org