Julian Stallabrass, Londra Üniversitesi Courtauld Sanat Enstitüsü'nde ders veriyor. Sanat A.Ş.: Çağdaş Sanat ve Bienaller başlıklı kitabı İletişim Yayınları SanatHayat dizisinden yayınlandı. Diğer kitapları: Internet Art: The Online Clash Between Culture and Commerce (Londra: Tate, 2003); Paris Pictured (Londra: Kraliyet Sanat Akademisi, 2002); High Art Lite: British Art in the 1990s (Londra: Verso, 1999); Gargantua: Manufactured Mass Culture (Londra: Verso, 1996).
“Postmodernizm, sıradan zevkleri öven güçlü bir popülizm baskısı sunmayı vasiyet etmekteydi ve ironik olan şu ki, süperzenginlerin son moda zevkleri de bunu kuvvetli bir biçimde destekliyor. Müzeler gittikçe ticarileşirken, koleksiyonculuk daha araçsal hale gelip (yatırım odaklı koleksiyonculuk), ekonomik krizde uluslararasılaşan ürünlerin değerleri şişirilirken, ve bir eser, giderek sosyal medyada görülüp kamusal kanaatin nesnesi haline gelirken, bu olgu sanat dünyasının tamamında güçlü bir yankı buluyor. Bienallerin sahnesiyse, geniş ölçekli bir kamusal cazibeye, karanlık bir politik karaktere sahip olan dokümanter sanat tarafından yönetiliyor ve her ikisi de, aynı birleşik algı atmosferinde yer alıyor. Bu kombinasyon nasıl anlaşılabilir? Sanatın bu yeni popülist sahnesinde, elit kesim bugün popüler olanı üretmekten ziyade çerçeveliyor ve sonuçta, elit kültürün eski karakteristikleri ve ona yönelik eleştiri giderek aşınıyor.”
Julian Stallabrass, “Küreselleşen Sanat, Popülizm ve Eleştiri”, 11 Kasım 2017, TÜYAP Sanat Fuarı, saat 16.00